Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

„Sensozabawy przedszkolaka – zabawy stymulujące zmysły” - innowacja pedagogiczna

W roku szkolnym w grupie starszej realizowana będzie innowacja pedagogiczna prowadzona przez panią Sylwię Grajcarek "Sensozabawy przedszkolaka - zabawy stymulujące zmysły".

Innowacja ma na celu szerzenie idei rozwoju wielozmysłowego z wykorzystaniem zabaw sensorycznych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych, badawczych, dydaktycznych i rytmiczno-ruchowych. Ma ona zachęcać i motywować dzieci do podejmowania różnorodnej aktywności własnej, w której inicjatywa i własna pomysłowość odgrywa istotną rolę. Ma również umożliwiać dziecku działanie, a przez to zdobywanie doświadczenia, wiedzy oraz umiejętności. Sensozabawy posiadają także właściwości terapeutyczne: uspakajają, odprężają, rozładowują napięcie emocjonalne i mięśniowe. Zajęcia z elementami zabaw sensorycznych ułatwiają nawiązywanie kontaktu emocjonalnego oraz przyczyniają się do budowania właściwych relacji
a także uczą współdziałania w grupie rówieśniczej.

Czas realizacji innowacji obejmuje okres od września 2023 r. do maja 2024 r., z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach czasu przeznaczonego na swobodną zabawę oraz w trakcie zorganizowanych zajęć dydaktycznych dwa razy w miesiącu. Program innowacji zawiera treści zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego, które wynikają z realizacji zadań przedszkola zawartych w tejże podstawie.